Hareket eğitimi, fiziksel hareket yoluyla bir kişinin motor becerilerinin geliştirilmesinde öğretmedir. Genellikle fizik tedavinin bir parçası olarak, hasta / öğrenci hareket halinde bedenlerini daha iyi anlar ve günlük aktivitelerinde hareket verimliliğini arttırır. Hareket eğitiminin amacı sağlık ve fiziksel performansı iyileştirmektir.
Hareket Eğitimi bugün beden eğitiminde çok etkili bir araçtır. Hareket Eğitimi 1900’lerin başında Rudolf von Laban tarafından kuruldu. Hareket Eğitimi, fiziksel hareket yoluyla öğrencilerin motor becerilerini geliştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlayan bir öğretim biçimidir. Hareket Eğitimi ile ilgili birçok faydası var, Dr. Karen Weiller Abels, “Hareket eğitimi programlarındaki çocuklar sadece becerileri öğrenmekten çok daha fazlasını yapıyor; hareket unsurlarını uygulamayı ve hem basit hem de karmaşık hareket sorunlarına çözüm üretmeyi öğrenirler ”(Abels). Hareket Eğitimi birçok farklı eğitim alanına ve çocuğun hayatına dahil edilebilir, ancak beden eğitimi bunu en çok kullanır. Çok etkilidir ve çocuğun fiziksel aktivitesini ve daha iyi olmasını sağlar.
Bunun temel amacı, beden-zihin aktivasyonlarını arttırmak, dans ve oyunlar yoluyla fiziksel aktiviteyi eğlenceli ve yaratıcı hale getirmektir. Bu, fiziksel aktiviteyi ve öğrencilerin sağlığını öğrencilerin katılmaktan zevk aldığı şekilde arttırır. Hareket Eğitimi bunun birkaç farklı yönüne sahiptir, ancak hepsinin ortak amacı öğrencilerin sağlığını artırmaktır. Teknoloji beden eğitimi derslerinde Hareket Eğitimini kullanmanın daha popüler ve etkili bir yolu haline gelmiştir. Örneğin müzik, Wii, yoga ve Zumba kasetleri büyük kaynaklar haline geldi. Hareket Eğitimi beden eğitiminde, özellikle genç sınıflarda giderek daha popüler hale gelmiştir ve çocukların egzersiz için aktif ve heyecanlı olmalarına yardımcı olmaktadır.
Beden farkındalığı Hareket Eğitiminin önemli bir parçasıdır. Beden farkındalığı kişinin eksenel hareketlerini kontrol etmeyi içerir.